پاتوقی برای دانشجویان شهرسازی

با سلام به جمع ما خوش آمدید این تارنما بهانه ای برای جمع بودن ماست لحظه های خوب و مفیدی را سپری کنید مدیریت وبگاه سیمای شهر
:: پروفایل مدیر وبلاگ
جهت اطلاع از تنظیمات و ویــــرایش این قالب اینجا را کلیک کنید.

.:: کلیک کنید ::.
 
شهری که بسیاری از مردمش نام آن را نمی دانند
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 15 / 9 / 1391

در میانه دشت*های پهناور کهگیلویه و در گوشه شهر دهدشت مرکز این شهرستان از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد، شهری تاریخی وجود دارد که به*شدت در حال تخریب است و آنچنان گمنام است که حتی بسیاری از ساکنانش نیز نام تاریخی آن را نمی*دانند و دانش آنان نسبت به تاریخ بلند آن کوتاه است.




شهر دهدشت یکی از شهرهای کهگیلویه و بویراحمد همچون تصویری که به دونیمه تقسیم شده است دو بخش بافت قدیمی و جدید دارد. بافت نوین که در دهه 40 شمسی پایه*گذاری شده است، هم*اکنون ساختمان*هایی با مصالحی همچون آجر، بتن و فوم دارد و بافت قدیم که چند صد سال تاریخ را در خود جای داده، بیشتر با مصالح گچی و ساروج ساخته شده است.



:: موضوعات مرتبط: موضوعات جالب، ،
:: ادامه مطلب
پایتخت ایرانی در عراق
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 15 / 9 / 1391

حد و مرزهای جغرافیایی و سیاسی امروز، تیسفون را شهری در عراق می دانند اما اگر قرار باشد فرهنگ و تاریخ یک سرزمین را از مرزهای سیاسی آن جدا در نظر بگیریم، تیسفون یکی از شهرهای ایرانی عراق است که این شهر در دوران اشکانیان به عنوان پایتخت غربی ایران در منطقه میان*رودان بنا نهاده شد و در دوران ساسانی اهمیت خود را به عنوان مرکز قدرت سیاسی و اقتصادی حفظ کرد. پس از حمله اعراب به ایران، شهر تیسفون به تاراج رفت و رفته*رفته متروکه شد.

تیسفون در غرب رود دجله قرار داشته و هم پایتخت اشکانیان بوده و هم پایتخت ساسانیان. این شهر هم اکنون در 30 کیلومتری بغداد پایتخت کشور عراق قرار دارد.



:: موضوعات مرتبط: موضوعات جالب، ،
:: برچسب‌ها: پایتخت ایرانی در عراق, شهرشناسی, مدائن, کانون دانشجویان مهندسی شهرسازی پیام نور قم, شهرسازی,
:: ادامه مطلب
کلاس جبرانی بیان معماری دو
نویسنده :
تاریخ : 14 / 9 / 1391

با عرض سلام

فردا مورخ 15 آذر 91 کلاس جبرانی بیان معماری دو از ساعت 8:15 الی 12 برگزار میشود

لازم به ذکر این کلاس برای هر دو گروه می باشد

و تذکر بعد که کلاس در مرکز دو برگزار میشود و لطفا تخته شاسی همراه خود بیاورید

لطفا به دوستان دیگر اطلاع دهید



 

دیدن این پست خالی از لطف نیست به نظر من!!!!

 

 

 



:: ادامه مطلب
تعريف مدل ومدل سازي
نویسنده :
تاریخ : 12 / 9 / 1391

پيتر تايلور :

  مدل شامل ارائه و نمايش دقيق و طراحي شده از واقعيت مي باشد.

اشكوري :

مدل سازي عبارت است از ايجاد مدلي براي درك رفتارسيستم بر اساس داده هايي كه درفرايند تجزيه و تحليل بدست ميآيد و شامل اقدامات كلي زير مي باشد:

الف - تدوين طراحي كلي از فعاليتها و روابط متقابل و ساير اجزاء و سيستم

ب - تعيين معادلات و روابط رياضي و نمودارهايي كه بيانگر نوع روابط است

مدل نمادي از واقعيت است و مهمترين ويژگي هاي وضعيت دنياي واقعي را بصورتي ساده و كلي بيان ميدارد.....



:: موضوعات مرتبط: مدل های کمی، ،
مدلهای کمی در برنامه‌ریزیهای شهری
نویسنده :
تاریخ : 12 / 9 / 1391

مدیریت جامعه باید با انتخاب یک سیستم پویا علاوه بر عوامل و پارامترهای معقول‌ در بخشهای کشاورزی،صنایع و خدمات و به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست،تلاش‌ برای دستیابی به منابع جدید،حیات موجود،توزیع بهینه جمعیت و...



:: موضوعات مرتبط: مدل های کمی، ،
:: ادامه مطلب
بازار قم
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 7 / 9 / 1391


هويت معماري بومي قم متکي به تک بناهاي ارزشمندي است که در هسته ي تاريخي شهر هنوز حضور دارند. اين شهر اگر چه فاقد يک بافت منسجم و تعريف شده ي معماري مي باشد، ولي به طور موردي داراي بناهاي شاخص و پر صلابت معماري است که از آن جمله مي توان به بازار قديم و عناصر واقع در آن مساجد، تيمچه ها و کاروان سراها، مدرسه ي جهانگيرخان، مدرسه ي غياثيه، مدرسه ي رضاييه و چند مورد ديگر اشاره نمود. در توسعه ي شهر دوره ي اسلامي، معبري که از جوار دژ مي گذشته، به تدريج مبدل به بازار گشته است و مهم ترين عناصر شهري در ورودي اصلي آن، يعني ميدان کهنه احداث شده اند. بازار در حول مهمترين شاهراه ارتباطي شهر جاي گرفته و ارتباط مستقيمي با بستر اجتماعي شهر داشته است. ميدان کهنه در قديم همواره به عنوان مرکز شهر تلقي مي شد و مرکز تلاقي راه هاي مختلفي بوده که از متن شهر عبور مي کرده اند. شبکه بندي گذرهاي اصلي بافت قديمي که هر شاخه ي آن محور يکي از محلات قديمي به شمار مي روند، به ترتيبي با معابر محدوده ي محله ي لب چال و ميدان کهنه متصل مي شوند. شهر قديم قم داراي يک هسته ي مرکزي است. اين مرکز متشکل از عملکردهاي مختلف مسکوني، بازار، ميدان و اماکن تاريخي، مذهبي است.



:: موضوعات مرتبط: قم شناسی، ،
:: ادامه مطلب
عدم برگزاری کلاس استاد معینی
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 6 / 9 / 1391

فردا7اذر کلاس درک و بیان محیط شهری با استاد معینی پور برگزار نخواهد شد



ونیـز بـطور بی سابقـه زیـر آب رفـت + تصاویـر
نویسنده : رستمی پاکان
تاریخ : 1 / 9 / 1391


 

ونیز جزیره ای در شمال ایتالیا است که در میان دریای آدریاتیک قرار گرفته و بصورت جزیره های کوچک است که جزیره ها به وسیله کانال هایی از هم جدا شده اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می گیرد. شهر ونیز یکی از شهرهای توریست پذیر جهان است و سالانه میلیون ها توریست به این شهر می روند. اما طی روزهای اخیر بارش باران در سواحل مدیترانه باعث بالا آمدن سطح دریا و آب رفتگی ونیز شده است. بالا آمدن سطح دریای مدیترانه به میزان یك متر و نیم موجب آب گرفتگی 70 درصد شهر ونیز شده و علیرغم تدابیر صورت گرفته، تردد در این شهر بسیار سخت و با دردسرهای زیاد صورت می گیرد.

این حادثه طبیعی در حالی در ونیز رخ داده است که در کانال هایی که در این شهر وجود دارد همواره امکان قایق رانی برقرار است و مردم افزون بر این وسیله حمل و نقل، از راه های ویژه ای که ساخته شده است، پیاده عبور می کنند. در حال حاضر، سطح آب در شهر 1.5 متر بالاتر از نرمال و در بعضی از نقاط، در حدود 2 متر است. در پی موج های بلند آب، مقامات محلی نیز به تخلیه برخی مناطق گردشگرپذیر این شهر، از جمله میدان سن مارکو اقدام کردند. مقامات این شهر تلاش کردند با ایجاد پل های موقتی بر سطح آب، عبور و مرور شهروندان را تسهیل کنند.



:: موضوعات مرتبط: موضوعات جالب، ،
:: ادامه مطلب
گروه شهرسازی پیام نور قم در فیس بوک
نویسنده :
تاریخ : 28 / 8 / 1391

سلام به همه دوستان

فیس بوک بچه های سیمای شهر


این لینک گروه توی فیس بوکه دوستانی که دوست دارن عضو شن میتونن ثبت نام کنن اگرم با مشکلی مواجه شدین میتونین منو توی یاهو ادد کنین که کمکتون کنم

sanighamary@yahoo.com

(اگه دوست داشتین)

توی این گروه میتونین اخرین اخبار/دلنوشته و موضوعات مربوط به پروژه هارو مطرح کنین

 



:: موضوعات مرتبط: اطلاعیه وبلاگ، ،
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 23 صفحه بعد
 

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 91
بازدید ماه : 303
بازدید کل : 39564
تعداد مطالب : 230
تعداد نظرات : 673
تعداد آنلاین : 1